چه کسانی در ماجرای فدک با ندادن آن به فاطمه به او ظلم کردند؟

by شهریور ۱۴, ۱۳۹۴ 0 نظرات


بسم الله الرحمن الرحیم
چه کسانی در ماجرای فدک با ندادن آن به فاطمه به او ظلم کردند؟

روایتی بخوانید در مورد ماجرای فدک که نزد شیعیان همیشه به عنوان لکه ننگی بر پیشانی خلفا در تریبون های تبلیغاتی شان مکرر تکرار می شود!
کتاب تلبیس ابلیس اثری از ابن جوزی

آورده اند که روزی «السفاح» خليفه عباسی بر منبر خطبه می خواند که مردی از خانواده حضرت علی برخواست و بانگ برآورد که: ای امير مؤمنان, بداد من برس که بر من ظلم شده است. خليفه گفت: چه کسی بتو ظلم ورزيده است؟ آن مرد جواب داد: من از فرزندان حضرت علی رضی الله عنه هستم. و ابوبکر با گرفتن فدک از فاطمه به من ظلم کرده است. سفاح با اظهار تعجب پرسيد: و تا آخر عمر بر ظلمش ماند و حقتان را نداد؟ مرد در پاسخ گفت: آری. سفاح پرسيد: و چه کسی پس از او خليفه شد؟ مرد گفت: عمر ـ رضی الله عنه ـ. سفاح پرسيد: و او نيز حقتان را به شما باز پس نداد؟ مرد در جواب گفت: آری. سفاح پرسيد: پس از او چه کسی روی کار آمد؟ مرد جواب داد: عثمان -رضی الله عنه-. سفاح پرسيد: و او نيز حقتان را به شما نداد و همچنان بر ظلم اصرار ورزيد؟ مرد در جواب گفت: آری. سفاح پرسيد: و پس از او چه کسی به خلافت رسيد؟ مرد با شنيدن اين سؤال دست و پايش را گم کرده, چپ و راستش را نگاه می کرد شايد راهی برای فرار از آنجا پيدا کند!!!
آری, پس از داماد پيامبر خدا حضرت عثمان, پسر عمويشان حضرت علی بعنوان خليفه چهارم مسلمانان انتخاب شدند. و پس از علی امام حسن فرزند فاطمه، و اگر حادثه افک حقيقت مي داشت, چرا حضرت علی آن را به وارثان حضرت فاطمه زهرا تحويل ندادند. آيا او نيز حق فاطمه را بالا کشيد و به او ظلم کرد؟! هر چه را نسبت بدهید به خلفا، درواقع به علی همسر فاطمه و به حسن پسر فاطمه نیز نسبت داده اید.
پس لطفا تعصب را کنار بگذارید، چون می خواهند احساسات را به جای منطق و عقل بر شما مسلط کنند، تا مثل یک انسان فکر نکنید.

I_AM_MOAMEN

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

Pages

Video of the day

Pages - Menu

Menu - Pages

Flickr Images

Your Ad Spot

Pages

Top Social Icons

sigma-2

???????

Popular Posts