ناسپاسی، چرا؟

by مرداد ۰۱, ۱۳۹۴ 0 نظرات



بسم الله الرحمن الرحیم

ناسپاسی، چرا؟
خیلی از ما، (یکی اش خیلی وقت پیش خود من؛ وقتی در سختی ای قرار میگرفتم، میگفتم خدایا چرا من؟)
خیلی بلاها سرمون میاد، وقتی بچه ایم بزرگترمون و از دست میدیم
در فقدان نبودنش بزرگ میشیم، با کلی سختی هایی که پیش میاد
من مادر هستم، بعد از سالها بچه دار نشدن، بچه دار میشم، ولی هنوز برای بچه ام زن/شوهر نگرفتم که از دستش میدم
من پسر بچه هستم هنوز 9 ساله ام نشده که مادرم بر اثر سرطان میمیره
من دختر بچه هستم، پدرم معتاده و هروز زندگی ام برام شده جهنم
من کسی هستم که ناقص به دنیا اومدم، فلج ام یا چشم هام انحراف دارن...
من کسی هستم که زشت قیافه ام
میگم: چرا من؟ چرا باید این همه سختی برای من بیاد؟
چرا خدا باید منو زشت خلق کنه که همه ازم فراری باشن و مسخره ام کنن؟ من روی نداشته باشم که بیرون برم چون میترسم مسخره ام کنن
چرا خدا باید منو ناقص خلق کنه؟ چرا من فلج بدنیا اومدم؟
چرا پدر و مادرم و باید از دست بدم؟
چرا باید تنها بچه ام و خدا ازم بگیره؟
چرا خدا این قدر بیرحمه؟
خدایا، اینه رحمی که ازش حرف میزدی؟
این همه رحمان، رحمان که میگفتی فقط منم، رحم ات اینه؟
اینکه یه بچه بهم بدی و بعد ازم بگیری؟
اینکه من و زشت خلق کنی؟

این جور افکار برای خیلی از ما پیش میاد، و وقتی این حرفها از ذهن ما بگذره یا به زبان بیاریم؛ اونوقت دیگه در امتحان رفوزه شدیم
اینها همه اش امتحان خداست؛ چون:
آری، برای مثل این، باید عمل‌کنندگان عمل کنند!(37:61)
سوره ی بسیار زیبای صافات آیه 61
کسانی که در این سختی ها قرار می گیرند و این افکار و دارن، نهایتا باعث میشه که به خدا باورشان را از دست بدهند
و فکر کنن، وقتی این همه بلا سر من میاد؛ پس حتما خدایی نیست. چون خدایی با اون همه رحمان که میگه اگر این بلاها رو ببینه حتما دلش بحال من میسوزه و منو نجات میده، پس وقتی کاری برا من نمیکنه حتما نیست بعضیا که دیگه خیلی بخوان منصف باشن میگن که خدا هست ولی رحمان نیست!!!
بله، بهشت خدا لیاقت میخواد؛ جهنم خدا هم لیاقت میخواد
آیا چنین پنداشتید که (تنها با ادّعای ایمان) وارد بهشت خواهید شد، در حالی که خداوند هنوز مجاهدان از شما و صابران را مشخص نساخته است؟!(3:142)
هنگامی که انسان را زیانی رسد، پروردگار خود را می‌خواند و بسوی او باز می گردد؛ امّا هنگامی که نعمتی از خود به او عطا کند، آنچه را به خاطر آن قبلاً خدا را می خواند از یاد می‌برد و برای خداوند همتایانی قرارمی‌دهد تا مردم را از راه او منحرف سازد؛ بگو: «چند روزی از کفرت بهره‌گیر که از دوزخیانی!»(39:8)
(آیا چنین کسی با ارزش است) یا کسی که در ساعات شب به عبادت مشغول است و در حال سجده و قیام، از عذاب آخرت می‌ترسد و به رحمت پروردگارش امیدوار است؟! بگو: «آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟! تنها خردمندان متذکّر می‌شوند!»(39:9)
بگو: «ای بندگان من که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهیزید! برای کسانی که در این دنیا نیکی کرده‌اند پاداش نیکی است! و زمین خدا وسیع است، (اگر تحت فشار سران کفر بودید مهاجرت کنید) که صابران اجر و پاداش خود را بی‌حساب دریافت می‌دارند!(39:10)
آیا کسانی که این حرف ها را میزنن، آیات زیر را ندیدن؟
و کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند البته هیچ کس را جز به اندازه تواناییش تکلیف نمی‌کنیم آنها اهل بهشتند؛ و جاودانه در آن خواهند ماند.(7:42)
و ما هیچ کس را جز به اندازه تواناییش تکلیف نمی‌کنیم؛ و نزد ما کتابی است که (تمام اعمال بندگان را ثبت کرده و) بحق سخن می‌گوید؛ و به آنان هیچ ستمی نمی‌شود.(23:62)
خداوند هیچ کس را، جز به اندازه تواناییش، تکلیف نمی‌کند. (انسان،) هر کار (نیکی) را انجام دهد، برای خود انجام داده؛ و هر کار (بدی) کند، به زیان خود کرده است. (مؤمنان می‌گویند:) پروردگارا! اگر ما فراموش یا خطا کردیم، ما را مؤاخذه مکن! پروردگارا! تکلیف سنگینی بر ما قرار مده، آن چنان که بر کسانی که پیش از ما بودند، قرار دادی! پروردگارا! آنچه طاقت تحمل آن را نداریم، بر ما مقرّر مدار! و آثار گناه را از ما بشوی! ما را ببخش و در رحمت خود قرار ده! تو مولا و سرپرست مایی، پس ما را بر جمعیّت کافران، پیروز گردان!(2:286)

این دید بد نسبت به همه چیز فقط از یاس میاد، از ناامیدی
بعضی ها کل زندگی شان را با این دید می بینن
چرا اینطور به قضایا نگاه می کنید؟!
عزیزان! شما وقتی این سختی ها سرتون میاد؛ باید به خودتون افتخار کنید!
میدونید چرا؟ شما فلج می شوید، و کس دیگه ای که فلج نیست؛ تو باید به خودت افتخار کنی که خدا آن چنان توانایی در تو دیده که این سختی را برای تو قرار داده!
تو توان شکست و سربلند بیرون اومدن از اون سختی را داری؛ برای همین این سختی سر تو اومده
ولی کسی که سختی ندیده، ضعیفه و خدا در او توانایی ای ندیده
تو، فقط باید خودت و پیدا کنی، باید اون چیزی که خدا در تو دیده بیابی
و نهایتا خدا را شاکر باشی
این یعنی پیروزی، این یعنی بهشت

ای مردم! مرگ در جهان دیگر وجود نداره
ما جاودانه خواهیم بود، بستگی به خودمون داره که چطور عمل کنیم
شما هر کاری بکنید به نفع و ضرر خودتون می کنید
شما جاودان خواهید شد، فرق نمیکنه که کفران کنید یا شکر کنید؛ بهر حال جاودانه خواهید شد
اگر کفران کنید جاودانگی تان همیشگی در آتش است
هیچکس جز خودتان، برایتان نفع نداره؛ شما فقط جزای اعمال خودتون و می بینید
اگر یاد خدا با شما باشه؛ خدا هم با شماست
فقط این و بدونید که شما هرگز نمی میرید
و کسانی که کافر شدند، آتش دوزخ برای آنهاست؛ هرگز فرمان مرگشان صادر نمی‌شود که بمیرند، و نه چیزی از عذابش از آنان تخفیف داده می‌شود؛ این گونه هر کفران‌کننده‌ای را کیفر می‌دهیم!(35:36)

پس بترسید و مواظب اعمال و گفتارتان باشید چون شما فراموش می کنید!
در آن روز که خداوند همه آنها را برمی‌انگیزد و از اعمالی که انجام دادند با خبر می‌سازد، اعمالی که خداوند حساب آن را نگه داشته و آنها فراموشش کردند؛ و خداوند بر هر چیز شاهد و ناظر است!(58:6)
جهان دوم، مالک فقط خداست، آن جهان تجلی قدرت خداست
همه چیز فقط نشان دهنده ی قدرت خداست با این که ما در این جهان همان را می دیدیم، ولی بی اعتنا بودیم!

در پایان
پس روی خود را متوجّه آیین خالص پروردگار کن! این فطرتی است که خداوند، انسانها را بر آن آفریده؛ دگرگونی در آفرینش الهی نیست؛ این است آیین استوار؛ ولی اکثر مردم نمی‌دانند!(30:30)
روی خود را بسوی آیین مستقیم و پایدار بدار، پیش از آنکه روزی فرا رسد که هیچ کس نمی‌تواند آن را از خدا بازگرداند؛ در آن روز مردم به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند:(30:43)
کسی که روی خود را تسلیم خدا کند در حالی که نیکوکار باشد، به دستگیره محکمی چنگ زده (و به تکیه‌گاه مطمئنی تکیه کرده است)؛ و عاقبت همه کارها به سوی خداست.(31:22)
آیین خالص و مستقیم یعنی چه؟
آیا معنی هر دو از این کلمات را فهمیدید که اسم مسلمان روی خود گذاشتید؟
آیا فکر کردید همین که اسم مسلمان را یدک بکشید یا دوستدار فلان شخص باشید کفایت میکنه؟
اسلام آوردن و مسلمان بودن مهم نیست، مهم اینه که قلبا ایمان داشته باشید
ظاهر شما را من می بینم ولی باطن شما را فقط خدا میدونه
عربهای بادیه‌نشین گفتند: «ایمان آورده‌ایم» بگو: «شما ایمان نیاورده‌اید، ولی بگویید اسلام آورده‌ایم، امّا هنوز ایمان وارد قلب شما نشده است! و اگر از خدا و رسولش اطاعت کنید، چیزی از پاداش کارهای شما را فروگذار نمی‌کند، خداوند، آمرزنده مهربان است.»(49:14)
آیا معنی "لا اله الا الله" را فهمیدید؟

I_AM_MOAMEN

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

Pages

Video of the day

Pages - Menu

Menu - Pages

Flickr Images

Your Ad Spot

Pages

Top Social Icons

sigma-2

???????

Popular Posts