شیعیان، ازدواج موقت و عبادت

by مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ 0 نظرات



بسم الله الرحمن الرحیم
شیعیان، ازدواج موقت و عبادت
(بخش اول)

قصد داریم در این پست (و پست های بعدی) نگاهی کامل به بحث متعه یا صیغه یا بقول شیعیان، همان ازدواج موقت بیاندازیم!!!
آیا متعه در شریعت الله یعنی قرآن جایگاهی دارد؟
ازدواج یعنی چه؟ آیا اساسا متعه یک ازدواج محسوب می شود؟
تفاوت متعه با ازدواج در چیست؟
شباهت متعه با زنا در چیست؟
چطور باید ازدواج-متعه-زنا را از هم تفکیک و جدا کرد؟
عقل و منطق بشر در این بین چه جایگاهی دارد و هر دو دیدگاه تا چه اندازه معقول هستند؟
آیا متعه مورد تایید رسول، اصحاب و ائمه است؟
و سوالاتی دیگر...

قبل از شروع بحث لازم است متذکر بشم که برای تفهیم و شکافتن کامل موضوع هیچ راهی جز این ندارم که حقایق را آنطور که هست بیان کنم
لذا از مادران و مادران آینده ای که ممکنه بخاطر استفاده و بکار بردن برخی کلمات و گفتن برخی حرف ها در این مجموعه پست ها، به غزت شان بربخوره، عذر میخام
ولی این و مد نظر داشته باشید که من کار زشت را نمی کنم که دارم این ها را به این شکل میگم
کار زشت را کسی میکنه که این کار ها را نه تنها اعتقاد داره و عبادت میدونه، بلکه انجام میده
شما را باید آگاه کرد پس ذهنتان را خالی کنید از تعصب، بخونید و سپس تصمیم با خودتان است.

این پست بخش اول یک مقدمه است، و در پست های بعدی مستند و مستدل ادامه داده خواهد شد.

این عمل قبل از اسلام نیز رایج بود
متعه را ایرانیان، و در زمان ساسانیان و قبل تر از آن انجام میدادند و به مرور در اثر تماس و اقتباس از ایرانیان میان اعراب جاهلی نیز رایج شد
در میان ایرانیان رسم های ازدواج با خواهر و مادر نیز صورت می گرفت
و دین زرتشت ازدواج با محارم را نه تنها تایید می کرد، بلکه یک عبادت بود که دارای اجر و پاداش زیادی نزد اهورامزا است
طوری که ازدواج با محارم، درواقع می شد کفاره ای برای گناهان شخص
یعنی مثلا (این فقط یک مثال است) شخصی یک نفر را می کشت، اگر با مادر خود ازدواج میکرد
به سبب انجام این عمل پر از ثواب، گناه قتل اش پاک می شد!
بر اثر جنگ ها همیشه این مردان بودند که کشته می شدند و زنان زنده می ماندند
به همین دلیل همیشه نسبت زنان به مردان بیشتر بود
یعنی بصورت عادی اگر هر مردی فقط یک زن می گرفت، زنان دیگر، بی شوهر می ماندند که کم هم نبودند
این روند حتی امروزه هم شاهد آن هستیم و در بیشتر کشور ها (میشه گفت همه) نسبت زنان بیشتر از مردان است
نمونه اش همین ایران
کثرت زنان عامل اصلی و مهم در شکل گرفتن متعه در شهوت رانان و چند همسری که پسندیده و معقولانه و اخلاقی است شد
هیچ زنی مایل نیست شوهرش در رابطه ای مخفی و نامشروع باشد
اخلاق میگه: یک مرد که در رابطه ی زناشویی هست، نباید به همسرش خیانت کنه
اخلاق میگه: نباید زنان را به این راه سوق داد که تن فروشی کنن
راه شما برای زن هایی که امکان ازدواج ندارن چی هست؟
برن در روسپی خانه ها و مردانی را جذب کنن که دارای زن و خانواده هستن؟
اگر جای شما با هم عوض بشه چی؟ مثلا شوهر شما همین کار را انجام بدهد؟
کار درست و اخلاقی هست؟
شهوت این وسط میگه: اخلاق غلط کرده اخلاق کیلویی چند!
آنها چون پای میل ها و خاسته های خودشان در میان است این را میگن
در حالیکه اگر پای مادر و خواهر خودشان وسط باشد، آنوقت آنها هم پایبند به همان اخلاق می شوند
یک مرد نباید روی بیاره به روابط نامشروع
همه ی زن ها و مرد ها آروزی تشکیل خانواده دارند
و کسایی که مسئول هستند موظفند که شرایط ازدواج را فراهم کنند
کسایی که مسئول هستند موظفند که شرایط رفاه خانواده را هم فراهم کنند
یعنی میحط هایی که خانواده را از هم می پاشه را مسدود کنن
آیا اگر شوهر زنی، بره در این روسپی خانه ها مشغول بشه، برای آن زن منصفانه است و ویران کننده نیست؟
آیا عامل فروپاشی خانواده نمیشه؟
پس چرا باید اجازه این کار داده بشه و با آن موافق بود؟
شرایط برای ازدواج باید فراهم بشه، وقتی شرایط فراهم نیست تقصیر خدا نیست
کسی که شرایط ازدواج نداره، باید روی به زنا نیاره
باید پاک دامن بمونه، نه اینکه دنبال هر راه و حیله ای باشه تا شهوتش را بخوابانه
شهوت را مهم کردند اندازه نفس کشیدن
انگار که مهم ترین نیاز انسان است
وقتی خدا فرموده کسی که شرایط ازدواج براش مهیا نیست باید پاک دامن بمونه و روی نیاره به زنا
پس یعنی انسان توان این را داره که صبر کنه
همونطور که وقتی خدا فرموده شیطان نمی تونه بر بندگان صالح مسلط بشه، همون هایی که شیطان هم گفته جز اینان همه را گمراه می کنم
پس حتما ما توان این را داریم که بر وسوسه شیطان غلبه کنیم در غیر این صورت خدا نمی گفت انسان توان غلبه بر وسوسه را داره
آخه این چه معتقد به خدایی هست که ادعای ایمان داره، اما دستور الله را باور نمیکنه؟
خدا میاره میگه که انسان میتونه بر شیطان غلبه کنه، اینا میان میگن که نه در توان من نیست!!!
خدا میاره میگه کسی که توان ازدواج نداره میتونه پاک دامن باشه و صبر کنه، اینها میگن نه اینطور نیست ما حتمن باید یک راهی برای رفع نیاز جنسی پیدا کنیم و اگر نه زندگی ممکن نیست!!!
عزیز من، خدا خالق هست، تو که مخلوقی بهتر از خالق می فهمی؟
خالق میگه من توان شکست شیطان و صبر کردن و پاک دامن ماندن را در تو قرار دادم و تو باید ازش استفاده کنی
می فهمی؟
بعد تو میگی نه؟ تو خدا باوری؟
و کسانی که امکانی برای ازدواج نمی‌یابند، باید پاکدامنی پیشه کنند تا خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز گرداند!
سوره نور ایه 33
نکته مهم دیگه که در این دستور الله نهفته است اینه
اگر متعه مورد قبول می بود دیگه گفتن این حرف که باید صبر کنن بی معنی بود
چون کسی که شرایط ازدواج را نداره در هر لحظه میتونه متعه کنه و دیگه هرگز نیاز نیست صبر کنه
صبر برای متعه وجود نداره و معنی نداره
پس سفارش به صبر، وقتی متعه یک ازدواج شرعی باشه بسیار بسیار بی معنی است
این سفارش به صبر دقیقا به آن دلیل است که متعه اصلا جایی از اعراب در شریعت الله نداره!
اگر اینطور بود، دیگه نباید دستور به صبر می داد
من شرایط ازدواج ندارم
قرآن میگه باید صبر کنم تا شرایط مهیا بشه
از طرفی بعضیا میان راهی میزارن پیش روی من و کسایی که مثل من هستن و میگن این (متعه) توصیه الله است
وقتی راهی پیش رو هست که میگه اونهایی که شرایط ازدواج دایم ندارن بیان زن اجاره کنن
یعنی دستور به صبر کردن جایز نیست و بی معنیه
وقتی از اون طرف میگه صبر کن و از این طرف میگه زن اجاره کن
اینها متضاد با هم هستن
خب وقتی من میتونم صبر نکنم و هر لحظه که راست کردم برم زن بگیرم آن هم قانونی.....
من واقعا دیگ نمیدونم چی بگم، متوجه شدید؟
متضاد هم هستن چون هر کس، در این صورت میتونه ازدواج کنه و اصلا هم نیاز نیست یک لحظه مردد باشه تا به این توصیه الله حتی فکر کنه
خیلی راحت میره و زن اجاره میکنه
هیچ نیازی هم به صبر کردن نیست
صبر کردن وقتی معنی میده که چیزی بنام متعه جایز نباشه و خدا اصلا اونو درست ندونه
صبر کردن وقتی معنی میده که در نظر الله تنها راه شرعی فقط ازدواج دایم باشه و کسی که شرایط ازدواج دایم را نداره، تنها راهش اینه که صبر کنه نه این که زن اجاره کنه
ای بابا، خب اگر متعه جایی از اعراب در شریعت الله می داشت، اینجا بهترین جای ممکن بود که الله از اون سخن می گفت
الله باید می گفت اونهایی که شرایط ازدواج را ندارن بیان متعه کنن، نه این که صبر کنن
اگر متعه یعنی ازدواج، پس اساسا کسی هست که شرایط متعه را نداشته باشه؟
((الان بعضیا نیان بگن: دختر های زیر 9 سال  و بچه شیرخوار ها!!!))
آخه آقا جان، متعه که شرایط نمی خواد
شرایط متعه که مثل ازدواج دایم نیست
حتی کسی که بیکار و علاف هست و... هم میتونه متعه کنه
یعنی عملا همه!!!
پس اگر متعه، ازدواج قلمداد بشه نباید می گفت کسایی که شرایط ازدواج را ندارند... می فهمید؟
چون متعه را شما برای تسهیل ازدواج درست کردید دیگه؟
متعه اصلا در شریعت الله جایگاهی نداره، چون با توجه به شرایط متعه که آسان شده و تسهیل کننده است، اگر جزیی از ازدواج می بود
اولا نمی گفت "کسایی که شرایط ازدواج ندارند" چون متعه همه چیز را حل کرده
دوما نمی گفت "باید پاک دامن باشن و صبر کنن" و باید می گفت برید و متعه کنید
وقتی گفته کسایی که شرایط ازدواج ندارن، منظور که بچه های زیر سن قانونی نیست
منظور کسایی ان که به سن قانونی رسیدن ولی یا وضعیت اقتصادی یا... خوبی ندارن
ولی جالبه که با قبول متعه دیگه همه میتونن قانونا ازدواج کنن و نیازی به صبر نیست
از این ور توصیه الله به صبر هم زیر پا له میشه
اصلا مگر الله توصیه به صبر کرده؟!!!! من که ندیدم!!!!

این بحث را در پست های بعدی دنبال کنید
در پست های بعدی آیات قرآن، روایات را بررسی خواهیم کرد.

الله می فرماید:
و هنگامی که کار زشتی انجام می‌دهند می‌گویند: «پدران خود را بر این عمل یافتیم؛ و خداوند ما را به آن دستور داده است!» بگو: «خداوند (هرگز) به کار زشت فرمان نمی‌دهد! آیا چیزی به خدا نسبت می‌دهید که نمی‌دانید؟!»(7:28)


I_AM_MOAMEN

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

Pages

Video of the day

Pages - Menu

Menu - Pages

Flickr Images

Your Ad Spot

Pages

Top Social Icons

sigma-2

???????

Popular Posts