رد مثال معلم و مبصر برای اثبات جانشینی رسول الله

by مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ 0 نظرات




بسم الله الرحمن الرحیم
رد مثال معلم و مبصر برای اثبات جانشینی رسول الله

یکی از خانندگان به نام "زهرا" متن زیر را به وبلاگ کامنت کردند
چند وقت پیش هم در چتروم چند نفر دیگه همین را مطرح کردند
و این نشان میده که واقعا شما کاری جز کپی گرفتن بلد نیستید، چون عینا همین مثال بود.
الان یکبار برای همیشه جواب این مثال متناقض و پر از اشکال را میدم

ایشون برای من فرستادن که:
سوال یک دختر بچه 9 ساله شیعه از مدیر خود که باعث شد تمام کارشناسان شبکه های وهابی جوابی بجز سکوت برایش نیافتند:
ما در کلاس که 24 نفر هستیم،معلم ما وقتی میخاد از کلاس بیرون بره،به من میگه: خانم محمدی،شما مبصر باش تا نظم کلاس بهم نریزه...و به بچه ها میگه: بچه ها،شما گوش به حرف مبصر کنید،تا من برگردم
شما میگید پیامبر ص از دنیا رفت و کسی را به جانشینی خودش انتخاب نکرد،آیا پیامبرصلی الله علیه و آله،به اندازه معلم ما،بلد نبود یک مبصر و یک جانشین بعد از خودش تعیین کند که نظم جامعه اسلامی بهم نریزد؟!
جواب مدير اهل سنت به دانش آموز شیعهبرو فردا با وليت بيا کارش دارم ,دانش اموز رفت وفرداش با دوستش اومد. مدير گفت پس چرا وليتو نيووردي,مگه نگفتم وليتو بيار ؟ دانش اموز گفت اين وليه منه ديگه .مدير عصباني شدو گفت : منظور من سر پرستته، پدرته، رفتي دوستتو آوردي؟ دانش اموز گفت : نشد ديگه اينجا ميگي ولي يعني سر پرست، پس چطور وقتي پيامبر ميگه اين علي ولي شماست ميگيد معني ولي ميشه دوست؟

تشکر از این خاننده که دوباره این متن را به یادم انداخت تا در وبلاگ پست کنم تا هر بار مجبور نشم که در بحث ها به ده نفر یک توضیح را تکرار کنم.
عزیز، زبان عربی فصیح تر از آن هست که شما در ذهن تان فکر می کنید عربی بسیار فصیح تر از زبان فارسی است
طوریکه اگر عربی را جز 3 زبان اول دنیا در فصاحت و بلاغت بدونیم، زبان فارسی در همین زمینه حتی جزء 20 زبان هم نخواهد بود
مثلا در عربی کلمه تمتع را در نظر بگیرید
نمیشه که هر جا این کلمه آمد معنای ازدواج موقت یا حالا معنای موقت را از آن کرد
اعراب از هر چیزی که نفع ببرن و... از اون به عنوان تمتع یاد می کنند
من به شما میگم: شیر ات را بخور
من در چه موقعیتی این را به تو گفتم؟
توی خانه؟ در آشپزخانه؟ آیا شیر جنگل سر میز صبحانه ات بوده؟ شیر آب بوده؟ شیر خوردنی بوده؟
کلمه ای که من بکار می برم باید با توجه به شرایط معنی بشه
وقتی شیر خوردنی روی میز هست و من این و در آن شرایط به تو میگم
تو دیگه دو برداشت دیگه را ازش نمیکنی
کلمه ی ولی هم همین گونه است
چند معنی داره و با توجه به شرایط هر کسی میدونه که منظور کدام برداشت است
این یک دانش آموز احمق بوده که برداشته دوستش را آورده!!!
مگر معنی ولی یعنی سرپرست؟ نه عزیز، یکی از معانی ولی یعنی سرپرست
به این آیه توجه کن
الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّـهِ جَمِيعًا ﴿١٣٩نساء
همانها که کافران را به جای مؤمنان، دوست خود انتخاب می‌کنند. آیا عزّت و آبرو نزد آنان می‌جویند؟ با اینکه همه عزّتها از آن خداست؟!(4:139)
و این آیه
وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَـٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّـهُ ۗ إِنَّ اللَّـهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿٧١توبه
مردان و زنان باایمان، ولیّ (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند؛ نماز را برپا می‌دارند؛ و زکات را می‌پردازند؛ و خدا و رسولش را اطاعت می‌کنند؛ بزودی خدا آنان را مورد رحمت خویش قرارمی‌دهد؛ خداوند توانا و حکیم است!(9:71)
با توجه به برداشت شما از کلمه ی ولی که دوست دارید آن را فقط به عنوان سرپرست انتخاب کنید در همه جا، فقط برای اینکه لجاجت به خرج می دهید برای اثبات ولایت علی
پس با توجه به برداشت شما از ولی و سرپرست:
آیا در این آیه من سرپرست تو هستم؟
تو سرپرست پسر همسایه تون هستی؟
بقال سر کوچه سرپرست مامان توئه؟
این حرفای بچه گانه که فقط از لجاجت و تعصب میاد را بزار کنار، اول عقل ات را روشن کن و بعد منطقی فکر کن
عزیز من هر کلمه ای که چند معنی داره، در جای خودش در موقعیت و شرایط خودش معنی میده
اما مهمترین آیه
أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّـهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿٦٢ یونس
آگاه باشید (دوستان و) اولیای خدا، نه ترسی دارند و نه غمگین می‌شوند!(10:62)
شما به من بگو ببینم، اگر ولی یعنی سرپرست، آیا ما نعوذبالله سرپرست خدا هستیم؟
با این که هر مسلمانی جواب این را میداند اما خدا جواب این حرف مسخره را هم داده
وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّـهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُن لَّهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلِّ ۖ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيرًا ﴿١١١ اسراء
و بگو: «ستایش برای خداوندی است که نه فرزندی برای خود انتخاب کرده، و نه شریکی در حکومت دارد، و نه بخاطر ضعف و ذلّت، (حامی و) سرپرستی برای اوست!» و او را بسیار بزرگ بشمار!(17:111)

پس عزیز، هر جا گفتن شیر ات را بخور معنی اش این نمیشه که شیر جنگل را می گویند
هر جا هم گفتن تو ولی خدا هستی، معنی اش این نمیشه که تو سرپرست خدا هستی
هر جا هم معلم ات بهت گفت برو با ولی ات بیا، منظور این نیست که برو با دوست ات بیا
روشنه؟

اما بریم سر بحث جانشینی و مبصر و...
استدلال شیعیان این هست همراه با استناد شان
پيامبر گرامى ( ص ) براى چند روز كه از مدينه بيرون مى‏رفت يكى از اصحاب خودرا به عنوان جانشين معيّن مى‏فرمود : لأنّ النبيّ - صلّى اللَّه عليه وسلم - استخلف في كلّ غزاة غزاها رجلاً من أصحابه
منبع: تفسير القرطبي ، ج 1 ، ص 26
ازجمله جانشینان پیامبر(ص) عبارتند از:
ابن اُمّ‏مكتوم را در 13 مورد از غزوات
ابو رهم را به هنگام عزيمت به مكه ، جنگ حنين و خيبر .
محمد بن مسلمه را در جنگ قرقره ،
نميلة بن عبد اللّه را در جنگ بنى المصطلق ،
عويف را در جنگ حديبيّة
و . . . به عنوان خليفه خود قرار داد

در جواب: پس با وجود این ابن اُمّ‏مكتوم از همه سزاورار تر است برای جانشینی (از طرف الله) رسول ای بی انصاف ها!!!
چون رسول او را بیشتر از هر کس دیگه ای شایسته دیده، طوریکه 13 بار او را جانشین (از طرف الله) خود انتخاب کرده است
پس چرا ابن اُمّ‏مكتوم جانشین نشد؟ چرا علی او را جانشین نکرد؟ او کسی بود که 10 برابر علی و حتی بیشتر، از سوی رسول بعنوان جانشین انتخاب شده بود
هر چند چیزی به نام جانشینی از سوی الله با وجود خاتم النبی بودن محمد، مساوی است با تضاد در قرآن و من با همین جانشینی از طرف الله مشکل دارم، البته مشکل من نیست، در کل همچین چیزی در قرآن وجود خارجی نداره
آخه یعنی چی بگیم فلانی آخرین هست، بعد بگیم بدنبالش هم کسایی دیگه که حتی بالاتر از او هم هستند، میان؟
اون دیگه آخرین نیست! ای عقل، کجایی؟!!!
با وجود این اگر قرار بود جانشین بر این مبنا باشه، خب انصاف تون کجا رفته ابن اُمّ‏مكتوم 13 بار جانشین شده!!!
حالا!، آیا باور و اعتقاد داريد که در قرآن تضادي بين سنت هاي خدا نيست؟
یعنی ممکن نیست که خدا یه جا بگه این آخرین هست، بعد شما بگی خدا یه جا دیگه گفته یکی دیگه هم هست!!!
اگر رسول، آخرين پيامبر هست، اساسا جانشين ايشان (از طرف الله) به چه معناست؟ جانشين (از طرف الله) آخرين يعني چي؟ اگر آخرين جانشين داره، پس اون آخرين نيست و جانشين هاي بعدي بايد آخرين باشن!!!
لوط دين ابراهيم را در زمان خودش تبليغ ميکرد و در قرآن هم به عنوان یک پیامبر اسمش آمده، با اين حال دين ابراهيم و تشريع و تبليغ ميکرد، اگر نياز به جانشين و مبلغ و تشريع کننده دين محمد هست چرا نام علي و... در قرآن نيست؟ همانگونه که به صراحت نام لوط و... اومده و پيامبر هم بودن
بحث سر آوردن اسم نیست
بحث اینه، بنا بر حرف شما علی از طرف الله انتخاب شده تا دین محمد را تشریع کنه
عزیز، وظیفه ی لوط هم همین بود و لوط استمرار دهنده ی شریعتی بود که ابراهیم از طرف الله بر مردم عرضه میکرد
لوط که دین جدایی نداشته، در زمان خود ابراهیم هم بوده و همان دین ابراهیم هم تبلیغ میکرده، یعنی دقیقا شرایطی که علی در آن قرار دارد
پیامبران يهود که تبليغ دين موسي  را ميکردند و خود دين جدايي نداشتن و نبوت و فرستادن پيامبران از سوی الله هم کماکان ادامه داشت، یعنی استمرار داشته، یعنی فرستاده ای از سوی الله هم چنان می آمده
میدونید یعنی چی؟ یعنی در نظر الله، کاری که لوط میکنه همان استمرار نبوت هست، پس اگر علی بشه استمرار نبوت محمد، در این صورت محمد آخرین نیست، چون علی با وجود اینکه خدا محمد را آخرین فرستاده از سوی خودش و اتمام حجت بر انسان قرار داده، ولی شما می گید که علی هم از طرف خدا اومده
برای تشریع؟ عزیز من لوط هم تشریع دین ابراهیم را میکرده، متوجه ای؟
اگر قرار بر اين بود که جانشيني از طرف الله براي رسول تعيين بشه، و دين و ايشان را کسي تبليغ و... کنن اين يعني استمرار نبوت که در تضاد با ختم نبوت هست
اگر امامت يعني استمرار نبوت، پس اين اعتقاد شيعه يعني تضاد با ختم نبوت و دين آفريدگار
چونکه شيعه معتقد به اين هست که امامان "از طرف خدا مامور هستن" که شريعت را تبليغ کنند!!!
آيا ديني که"کامل" هست،
بر طبق نحل 89 که خدا ميفرماييد قرآن را فرستاده براي تبيين کننده ي هر چيز لازمی از دید خودش (یعنی هر چی الله صلاح دونسته که لازمه در آن ذکر کرده)، هر چيزي که لازمه
و همينطور آيه اکملت دينکم
چنين ديني که خدا گفته کاملش کردم و در اون از هر چيز ضروري حرف زده، آيا ممکنه که بحث جانشيني و جا بزاره، براي آخرين رسول؟!!! اگر واقعا امامت منصوص از اصول دين هست ؟
جانشین آخرین؟!!! بیدار نمی شید؟ ای دریغ!
در قرآن آيات بسيار روشني اومده در مورد عادات ماهانه زن بگير تا سگ و مدفوع و... که خدا در موردشون حکم حکم صادر کرده، پس چرا هيچ بحثي به روشني اين ايات و احکام خدا در این مورد، از جانشيني نشده؟
آيا آيه ي روشن و واضحي در قرآن ديديد؟
اگه بگيد مگه ميشه که دين کسي و قبول داشته باشم که مردم و بحال خودشون گذاشته باشه، منم ميگم پس اين پيام که از طرف آفريدگار آورده يا همون قرآن پس چيه؟
بر طبق سوره غافر آيه 87
هيچ پيامبري حق نداره هيچ چيزي و به دين خدا اضافه کنه يا کم کنه، ماداميکه خدا نگفته؟
پس آيا اين توهين به آفريدگار نيست که شيعه معتقده ختم نبوت و عدم تعيين جانشين از سوي خدا برابر است با ول کردن امت و گمراهي؟
توهين به پيامبر اينها نيست، ميدوني توهين به ايشون چيه؟
اينه که امامت بسازن و بگن که پيامبر جانشين موروثي و سلطنتي تعيين کرده و 20% از مازاد اموال مردم و هم مال خود و سلطنت و حکومتش بدونه
بدون اينکه آفريدگار مطلقا در قرآن اشاره اي به آن کرده باشه
اين دروغ بستن هم به رسول هست و هم به الله
منظورمون جانشيني علي نيست، در کل بحث جانشيني منظورمون هست
چه لزومي داره وقتي دين کامل شده عنوان ميشه همچنان کسي بايد باشه که جاي رسول بشينه و بهش هم وحي بشه يا...
ای مردم، قرآن، کلام آفريدگار همون جانشين هست
مگر کتاب نمیتونه امام باشه؟
تورات امام بود
خدا فرمود بعد از تورات قرآن امام هست
وَمِنْ قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً ۚ وَهَٰذَا كِتَابٌ مُصَدِّقٌ لِسَانًا عَرَبِيًّا لِيُنْذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَىٰ لِلْمُحْسِنِينَ
و پیش از آن (قرآن)، کتاب موسی (تورات) که امام و رحمت بود و این کتاب (قرآن) هماهنگ با نشانه‌های تورات است در حالی که به زبان عربی و فصیح و گویاست، تا ظالمان را بیم دهد و برای نیکوکاران بشارتی باشد!(46:12)
یعنی تا قبل از نزول قرآن، تورات امام مردم بوده
ولی حالا قرآن امام تمام مردم جهان است
شايد بگي کسي بايد باشه که اجراش کنه و اون امام ها هستن!
اينطور نيست
هدف اساسي پيامبر ها اين بوده که با وحي و... مردم رو به درجه اي از آگاهي و کمال عقل برسونن که خودشون تشخيص بدن و نيازي به پيامبرها نباشه
إِنَّا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقِّ ۖ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا ۖ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكِيلٍ
ما اين كتاب را به حق براى [هدايت‌] مردم بر تو نازل كرديم. پس هر كس هدايت پذيرد به سود خود اوست و هر كس بيراهه رود، تنها به زيان خودش گمراه مى‌شود و تو بر آنها نگهبان نيستى(39:41)
پيامبر هم براي همين آخرين فرستاده اس
چون در اون زمان به بعد بشر به "علم الله" به اون درجه از عقل رسيده که نيازي به استمرار نبوت نباشه و خودش تشخيص بده براي همين محمد و آخرين نام گذاشته
اگر کسی باید باشه که شریعت را اجرا کنه مشکلی نیست
ولی مهم اینه که شما می گید از طرف خدا انتخاب شده، در حالیکه خدا دستورش مشخصه در این زمینه
اگر علی را خدا انتخاب کرد بعد از محمد بعنوان جانشین برای تشریع دین اسلام، پس دیگه علی میشه مثل لوط برای ابراهیم، که خدا انتخاب کرد و شریعت ابراهیم استمرار یافت اگر این را برای علی هم قبول کنیم کلام خدا تضاد داره
یه جا گفته محمد آخرینه
یه جه دیگه بقول شما گفته علی جانشینی هست که من انتخاب کردم برای رسول!!!
اين حرف بچگانه و بي دليل چيه که ميگيد: تا روز قيامت بايد پيامبر ها باشن مثل مبصر که بشر و هدايت کنن!!!
مگر ما بچه ايم؟ پس اين عقل براي چيه؟
چرا محمد آخرين فرستاده اس از طرف الله و بعد از او دیگه احدی از طرف الله نمیاد؟
چرا علی مطلقا در نهج البلاغه حتی کوچکترین اشاره ای به جانشینی منصوص یعنی از طرف خدا، اشاره ای نکرده؟
اما مثال
يه معلم وقتي از کلاس ميره بيرون يه مبصر ميزاره جاي خودش
ولي آيا وقتي هم که فوت ميکنه يه مبصر ميزارن جاش؟ نه!!!
ميدوني چرا؟ چون مبصر که معلم نيست! جای یک معلم وقتی فوت میکنه، یک معلم دیگه میاد نه یک مبصر
اتفاقا پيامبر تا زمانيکه در قيد حيات بودن وقتي از مدينه بيرون ميرفتن يه مبصر ميذاشت، خيلي ها رو هم ميذاشت.خيلي ها در بالا تعدادی ذکر شد
ولي مبصر به هيچ وجه نميتونه جانشين ايشون قلمداد باشه بعد از وفات شون!!!
به همون دليلي که يه مبصر معلمه نميشه
مبصر و براي چي ميزارن سر کلاس؟ براي انجام وظايف معلمي؟!!! يا فقط براي حفظ نظم؟
اتفاقا پيامبر هم مبصر هاشون و براي حفظ نظم شهر ميذاشتن و بيرون ميرفتن، نه بعنوان جانشين و از جانب الله!!!
اگر فرستاده از طرف خدا بايد بين مردم باشه، (امام) چرا الان نيست؟
بودن یعنی ما بهش مراجعه کنیم، این امام کجاست تا ما بریم نزدش؟
آیا قرآن اون امام نیست؟ آیا ما نزد قرآن نمیریم؟ آیا قرآن نزد ما نیست؟ پس آیا امام نزد ما هست؟ چرا مثل قرآن نمی بینیمش؟ چرا نمی تونیم بریم سراغ اش؟
و اگر الان شيعه ميتونه بدون فرستاده زندگي کنه و هدايت هم بشه، چرا اين حق و از صحابه و ياران پيامبر نفي ميکنن
ياراني که در راه ترويج دين خدا خون شون ريخته شد؟
یارانی که خدا ازشان راضی شد و وعده بهشت داد؟
آیا خدا بصورت قطعی به شما این وعده را داده؟
خدا نگفته اگر اصحاب فلان کنن، ولی وعده ای که به ما داده اینه که اگر فلان کار را بکنیم میریم بهشت
ولی در مورد اصحاب گفته، راضی شدم ازشون و بهشتی ان؟
این همه در تکاپو هستیم فقط برای این که خدا بگه ازت راضی شدم
آخه بندگان بی انصاف خدا، الله از اصحاب راضی شد. چی بالاتر از این؟
رضایت الله=بهشت
الله از اصحاب راضی شد=بهشت
خدا به اونها فرموده، بهترین امتی بودید که به نفع انسان آفریده شدید
شما بهترین امتی بودید که به سود انسانها آفریده شده‌اند؛ (چه اینکه) امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید و به خدا ایمان دارید. و اگر اهل کتاب، ایمان آورند، برای آنها بهتر است! (ولی تنها) عده کمی از آنها با ایمانند، و بیشتر آنها فاسقند،(3:110)
خداوند از مؤمنان هنگامی که در زیر آن درخت با تو بیعت کردند راضی و خشنود شد؛ خدا آنچه را در درون دلهایشان (از ایمان و صداقت) نهفته بود می‌دانست؛ از این رو آرامش را بر دلهایشان نازل کرد و پیروزی نزدیکی بعنوان پاداش نصیب آنها فرمود؛(48:18)

I_AM_MOAMEN

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

Pages

Video of the day

Pages - Menu

Menu - Pages

Flickr Images

Your Ad Spot

Pages

Top Social Icons

sigma-2

???????

Popular Posts