آیا تهمت فحشا به ام المومنین آنطور که شیعه اعتقاد دارد در کتب اهل سنت وجود دارد؟

by مرداد ۱۵, ۱۳۹۴ 0 نظرات



بسم الله الرحمن الرحیم

آیا تهمت فحشا به ام المومنین آنطور که شیعه اعتقاد دارد در کتب اهل سنت وجود دارد؟
در این پست به دومین روایت می پردازیم که در کتب اهل سنت آمده و شیعه برداشت فاحشه بودن ام المومنین عایشه از آن کرده درحالیکه برداشت اهل سنت از آن این نیست!
روایت زینت دادن کنیزان توسط عایشه، برای فریب جوانان قریش و به دام انداختن آنها جهت فاحشگی!!!

علمای شیعه همیشه در تریبون های تبلیغاتی شان می گویند: هيچ يك از زنان پيامبر مرتكب فحشاء نشده‌اند!!!. (اوه؛ چقدر خوب و چه جالبه که حداقل اینو میدونن)
در كتاب‌هاى اهل سنت رواياتى يافت مى‌شود كه اتهاماتى را به همسران پيامبر و مشخصا عائشه نسبت داده‌اند!!!.
ابن أبى شيبه، استاد بخارى در كتاب المصنف روايتى را نقل مى‌كند كه طبق آن عائشه دخترى را براى جلب نظر جوانان قريش آرايش مى‌كرده است:
حدثنا أبو بكر قال نا وكيع عن العلاء بن عبد الكريم اليامي عن عمار بن عمران رجل من زيد الله عن امرأة منهم عن عائشة أنها شوفت جارية وطافت بها وقالت لعلنا نصطاد بها شباب قريش.
از عائشه روايت شده است كه روزى كنيزى را آرايش كرده و او را چرخاند و گفت: شايد بتوانيم با اين كنيز، جوانان قريش را شكار كنيم!
إبن أبي شيبة الكوفي، ابوبكر عبد الله بن محمد (متوفاي235 هـ)، الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار، ج4، ص49، ح17664، و ج4، ص484، تحقيق: كمال يوسف الحوت، ناشر: مكتبة الرشد ـ الرياض، الطبعة: الأولى، 1409هـ.
این سایت تفرقه انداز در نقد این حدیث که در کتب اهل سنت آمده اینطور میگه:
نقد و بررسي: روايت مجهول السند است!
اين روايت همان طور كه از سند آن به روشنى پيدا است، مرسل است و عمار بن عمران آن را از «إمرأة» نقل مى‌كند. هم خود عمار بن عمران فردى است مجهول و هم مشخص نيست كه اين «إمرأة» چه كسى است. پس اين روايت ارزش استدلال ندارد.
از نظر دلالى نيز اگر چه عمل زشتى را به همسر پيامبر صلى الله عليه وآله نسبت داده‌ است، اما باز دلالت بر ارتكاب فحشا نمى‌كند!

در جواب:
بله حدیث ضعیف هست و نمیشه به آن استناد کرد اما اصلا بحث سر این نیست که حدیث صحیح هست یا غلط! بلکه بحث سر اینه که چه برداشتی آز آن شده؟!
اگر شما حرفی را بشنوی و همیشه تمایل داشته باشی که برداشت بد و درواقع بدترین برداشت را از آن داشته باشی، هر چی باشی اما قطعا آدم سالم و خوبی نیستی!!!
این روایت ها که علمای شیعه برداشت های آنچنانی ازش میکنن دقیقا مثل این هست که یکی از من در یک کتاب نقل کنه که، فلانی به خانه ی فلان آخوند وارد شد و آخوند در آنجا نبود و... القصه
بعد یکی بیاد اینطور برداشت کنه که حتما من با زن اخوند زنا و معاشقه کردم!!!
این بی شرمانه ترین برداشت هست
اینطور افراد فقط یک چیز را نشان میدهند و آن هم شخصیت متزلزل خودشان را
اینطور افراد همیشه ازشون دوری میشه و محکوم به طرد شدن هستند، چون خیلی طبیعیه افراد تمایل نداشته باشن با کسانی بگردن، که به همه چی سوءظن دارند و با بدترین دید ممکن به قضایا نگاه می کنند.
در این روایت: مشخصا آورده شده که ام المومنین کنیزش را زینت میداد "شوفها" يعنى او را زينت كرد، و دیگه مشخص نکرده که مثل امروز به صورتش مواد آرایشی آنچنانی میزده یا لب هاش قرمز میکرده و یا... پس از این افکار منحرف نداشته باشید چون هرگز منظور از آراستن آن آراستنی که الان در سوگلی هاتون می بینید، نیست. آراستن به این معنی هست که سر و وضع مناسبی داشتن برای بیرون رفتن و در اجتماع ظاهر شدن، همین!
سر و وضع کنیزان که مثل ارباب هایشان نبود!
کنیزان همیشه لباس هایی متفاوت از ارباب هایشان به تن دارند. و اینکه ام المومنین میاد و به سر و وضع و ظاهر کنیز خودش می پردازه داره این و نشون میده که ایشون رفتارش با کنیزاش یک رفتار تحقیر آمیز نبوده و آنها را تکریم می کرده، برعکس؛ این روایت داره تواضع، برابری و رعایت حقوق دیگران و در نزد ام المومنین نشون میده، این روایت داره میگه که بزرگان اسلام تا چه حد به قرآن عمل می کردن و اینطور نبود که دستورات دین خدا را فقط بر دیگران تحمیل می کردن و از خود سلب می کردند (مثل علما و بزرگان یهود) این روایت نشون میده که بزرگان اسلام تا چه حد، حتی کوچکترین دستورات دین خدا را خود عمل می کردند و اینطور نبود که دین را برای مردم عرضه کنند یا بخواهند با این دستورات سر مردم شیره بمالند.
خلاصه: این روایت و امثال این روایت ها فقط یک چیز و نشون میده، و آن بزرگ منشی ام المومنین عایشه است.
روایت هایی هم در مورد زینت داده شدن کسانی هست که مورد احترام شما هستن ولی آیا درست هست که بگیم صرف زینت داده شدن و بیرون رفتن به این معنی است آن شخص فاحشه است؟
یعنی اگر الان مادری دخترش را زینت بدهد و این حرف و بهش بزنه معنی اش اینه که مادر و دختر جفت شون فاحشه هستن؟!!!
فساد فکری تا چه حد؟ پس نیک ترین گمان که خدا در سوره احزاب دستور به آن داده، در اخلاقیات شما چه جایگاهی دارد، ای علما؟!!!
یعنی حتی یک درصد هم احتمال نمی دهید که منظور آن مادر ممکنه این بوده باشه که دخترش و زینت بدهد تا براش شوهر بیاید؟!
آیا اینکه یک دختر خودش را زینت بدهد تا ازدواج کنه، این کار اشتباهی هست؟
شما در این روایت از کجا می فهمید که آن آراستنی که کنیز به آن آراسته شده، آراستن زننده ای بود؟ آیا مگر روایتی دارید که نشان بدهد که کنیزهای ام المومنین عایشه با ظاهری خلاف دستورات خدا در اجتماع ظاهر می شدند؟
با توجه به اینکه دشمنان اسلام از هر فرصتی برای ضربه وارد کردن به اسلام دریغ نمی کنن قطعا اگر چنین عملی را ام المومنین می کرد و کنیزانش را خلاف دستور خدا زینت میداد، الان حداقل یک روایت وجود داشت که این و متذکر بشه و بگه کنیزان عایشه با ظاهری بد زینت داده می شدند و خلاف دستور خدا در اجتماع ظاهری زننده داشتند. پس اگر روایتی ندارید و کسی چیزی نقل نکرده، نتیجه این هست که آن آراستن خلاف دستور خدا نبوده و فقط در حد و حدود دستورات خدا بوده.
مگر ازدواج امر مقدسی نیست؟ مگر توصیه به آراسته ظاهر شدن در اسلام نشده؟
پس اگر یک دختر با ظاهری آراسته در اجتماع ظاهر نشه و همیشه ظاهری بد و ناآراسته داشته باشه، دقیقا چطوریه که از آن طرف تشویق به ازدواج می کنید؟ این مقدمات ازدواج چطوریه که فراهم میشه؟
در نظر شما دختر اصلا نباید در اجتماع ظاهر بشه و اگر هم ظاهر بشه نباید آراسته ظاهر بشه!!!
چرا؟ چون دقیقا خود شما که عمری در ریاضت سیر کردید نمی تونید جلوی سیل هوس تان را بگیرید!!!
پس
اين روايت فقط یک چیز را نشان میده و آن اینکه رفتار ام المومنین عایشه حتی در قبال کنیزانش، همراه با تکریم و احترام به آنها بوده و هرگز با نگاه تحقیر آمیز با آنها برخورد و رفتار نداشت، نشان میده که ام المومنین تا چه حد دستورات خدا را در زندگی اش عملی و پیاده و اجرا کرده.

قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِكَ أَزْكَىٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ

به مؤمنان بگو چشمهای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است!(24:30)

وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‌کیششان، یا بردگانشان یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود. و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید!(24:31)
وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ ۚ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد؛ خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است!(24:32)


I_AM_MOAMEN

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

Pages

Video of the day

Pages - Menu

Menu - Pages

Flickr Images

Your Ad Spot

Pages

Top Social Icons

sigma-2

???????

Popular Posts